BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 23, 2011

ce cuba v2.0

"Nah.Mak kau bagi." Dua keping not RM50 dihulur A-an kepada Fatin.
"Ok." Senafas Fatin menjawab.Marahnya pada A-an belum padam.
Klekuk.Kepala Fatin diluku A-an."Cakap lembut sikit tak boleh ke?"
Aii.. Ini sudah lebey."Kau apekes ketuk-ketuk kepala kawan aku?" Ila yang dari tadi hanya menjadi pemerhati sudah tidak dapat menahan sabar.
"Biar la.Kau sibuk kenapa?" Tutur A-an sambil langkah dihayun.Malas nak bertekak dengan perempuan!
"Kau ok tak Fatin?" Eh..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Aku memang tabik la dengan kau A-an." Iman. Sama-sama wakil sukan hoki sekolah rendah dulu.
"Kenapa pulak?" mata A-an ditala ke padang hoki.Sukan yang dah lama dia tinggalkan.Sebabnya... arghh!! Mengimbau kenangan silam memang pahit!
"Mana taknya.Dalam banyak-banyak perempuan,kenapa la kau boleh sangkut dengan 'Ustazah' tu?"
"Ustazah?" A-an dah kerut 14 dahi.
"Fatin tu la." Selamba Iman menuturkan.
Dan ketawa A-an terus pecah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Amboi.Hari tu tolong bayarkan yuran.Hari ni main luku-luku kepala pulak.Memang saja nak bagi aku jeles.Ni kena buat deklarasi ni.
"Assalamua'laikum." Serentak itu pintu bilik AS3-5 diketuk.
"Waa'laikummussalam.Masuk la" Fatin tidak berganjak dari meja belajarnya.
"La,Iyan ke.Ingatkan sape la tadi."
"Er,Fatin.Aku ada benda sikit la nak tanya dengan kau.Tapi kau janji jangan gelakkan aku tau."
"Amboi.Seriusnya bunyi.Haha.Ok,tanya la.Aku janji tak gelak."
"Em,kau ada apa-apa ke dengan A-an?"
Terhinggut-hinggut bahu Fatin menahan ketawa.Dah janji kan!
"Dalam banyak-banyak benda,soalan ni kau tanya dengan aku?"
Dan bahu Fatin terhinggut lagi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 comments: