BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 4, 2012

stigma

beberapa hari yang lepas,saya telah mengikuti kursus kahwin~ bukan nak menggatal,saja nak siap awal-awal~ dan saya duduk di sebelah seorang abang~ kursus itu untuk dua hari,dan pada hari kedua,abang itu masih duduk di sebelah saya.adalah dalam satu slot ceramah tu, penceramah menanyakan kepada beberapa orang apakah gelaran yang diberikan kepada pasangan masing-masing.saya yang tiada pasangan maka saya jawablah tiada. abang ini akhirnya menanyakan,benarkah saya tiada pasangan? jika tiada mengapa datang ke kursus itu? dulu-dulu saya juga berfikiran seperti itu. eh perlu ada pasangan dulukah baru boleh pergi? bukan begitu rupanya. dan itulah stigma. sesuatu yang dipercayai oleh kebanyakan ahli masyarakat.walaupun sebenarnya tidak termaktub di mana-mana kitab~ stigma jangan sampai mengabui perkara sebenar~ itu saja~ p/s : musim peperiksaan~ entri ke blog akan dihentikan~ minta didoakan~ :D

0 comments: